Προσωπικός Χάρτης Ανθρώπινων Δικαιωμάτων

Κουράστηκα να είμαι το καλό παιδί. Κουράστηκα να προσπαθώ πάντα να είμαι αρεστός στους άλλους.

Βαρέθηκα να ακούω τους άλλους -φίλους, γονείς, δασκάλους, πολιτικούς, σοφούς,συζύγους, παππάδες- να μου λένε τι είναι καλό για μένα και τι περιμένουν από μένα και τι, εν τέλει, πρέπει να κάνω.

Αυτά που θέλω εγώ -επιτέλους- προηγούνται αυτών που θέλουν οι άλλοι. Δεν έχουν μόνο οι θεωρητικά αδύναμοι χάρτη ανθρώπινων δικαιωμάτων.Θέλω και εγώ να έχω ανθρώπινα δικαιώματα. Πολύ περισσότερο, ένα Προσωπικό Χάρτη Ανθρώπινων Δικαιωμάτων.

Έχω λοιπόν δικαίωμα :

  • να ζητώ αυτό που θέλω
  • να λέω «όχι»‘οταν μου ζητούν κάτι που δεν μπορώ ή δεν θέλω να κάνω
  • να εκφράζω τα συναισθήματά μου
  • να αλλάζω γνώμη
  • να κάνω λάθη
  • να ακολουθώ τις δικές μου αξίες
  • να θέτω τις δικές μου προτεραιότητες
  • να μην είμαι υπεύθυνος για τις συμπεριφορές άλλων
  • να περιμένω εντιμότητα και ειλικρίνεια από τους άλλους
  • να είμαι αποκλειστικά και μοναδικά ο εαυτός μου
  • να φοβάμαι
  • να αισθάνομαι καλά με τον εαυτό μου
  • να μην φοβάμαι
  • να είμαι με το μέρος μου
  • να λέω «δεν ξέρω»
  • να λέω «δεν μπορώ» όταν δεν είμαι έτοιμος για κάτι
  • να μη δίνω δικαιολογίες και εξηγήσεις για αυτά που κάνω
  • να έχω τον προσωπικό μου χώρο και χρόνο
  • να είναι οι ανάγκες μου σεβαστές από τους άλλους
  • να ζητώ να μου συμπεριφέρονται με αξιοπρέπεια και σεβασμό
  • να είμαι ευτυχισμένος

Και, θυμήσου, αν κάποιος σε κατηγορήσει ότι κάνεις ό,τι θέλεις εσύ, εκείνο που εννοεί είναι ότι δεν κάνεις ό,τι θέλει αυτός.

Explore posts in the same categories: Προσωπικά, Φιλοσοφικά

Σχολιάστε

