Απόγνωση

Δεν αντέχω πια να μη ζω. Είμαι αηδιασμένος με τα πάντα και κυρίως με τον εαυτό μου. Δεν υπήρξα ποτέ ο άνδρας που θα θελα να είμαι! Σίγουρος για τον εαυτό μου, δυνατός, κυρίαρχος, ακατανίκητος. Δεν έμαθα ποτέ να επιβάλλομαι, να διατάζω, να παίζω μπριτζ, να ανεβαίνω σε άλογο, να πίνω νύχτες ολόκληρες, να οδηγώ με 200 την ώρα, να σέρνω ξοπίσω μου μια γυναίκα, να βγάζω λόγους.

Τώρα ξέρω πως δεν μπορώ να αποκτήσω τίποτε πια και όμως σε όλη μου τη ζωή ονειρεύτηκα αυτά που δεν μπόρεσα ποτέ να αποκτήσω. Ικανοποιήθηκα και αρκέστηκα με ό,τι μου προσφέρθηκε. Δεν αγωνίστηκα ποτέ να νικήσω μάταιες αντιστάσεις, ανόητες ντροπές, λαθεμένες επιχειρηματολογίες. Αγάπησα όποιον μ’αγάπησε, διάλεξα όποιον με διάλεξε. Οι ερωτικές μου νύχτες λίγες φορές ξεπέρασαν το ένα τέταρτο της ώρας.

Οι χώρες που δεν επισκέφθηκα, οι αισθήσεις που δεν γνώρισα, τα βίτσια που δεν είχα, οι εμπειρίες που δεν επεδίωξα, τα πλούτη που δε συσσώρευσα, τα έργα τέχνης που δε δημιούργησα, οι γυναίκες που δεν πήδηξα αυξάνονται αδιάκοπα καθώς η νιότη μου δραπετεύει. Αυτό που με φέρνει σε απόγνωση είναι η σκέψη πως δεν θα κάνω πια ό,τι δεν έκανα ποτέ.

Χάνω το θάρρος μου όταν σκέφτομαι πόσο θάρρος θα μου χρειαζόταν για να ξεχάσω τη μετριότητα και το αδιέξοδο της ύπαρξής μου.

Για πρώτη φορά στη ζωή μου και για τελευταία, δε θέλω να συμμετέχω σε κάποιο κίνημα, να ανήκω σε μια ομάδα, σε ένα σύνολο, σε μια κοινότητα, σε μια οικογένεια σε μια τάξη, σε ένα επιτελείο. Δεν πρόκειται να υπακούσω ξανά σε νόμους, σε αρχές στο πεπρωμένο, σε κανόνες, στο μοιραίο, στη ρουτίνα. Θα διαλέξω το τίποτε. Χωρίς ενθουσιασμό, χωρίς πάθος, σαν ένα βόδι που το οδηγούν στο σφαγείο. Ξέροντας ότι κανείς δεν θα λυπηθεί για μένα καιρό. Ότι θα ξεχαστώ γρήγορα.

Από ένα παλιό κειμενο του Βολίνσκι από τη Κολούμπρα (νομίζω)

Explore posts in the same categories: Απόψεις που μου άρεσαν

Σχολιάστε

